Topic: Dutch: Handelen BUMA onderzocht

http://www.nu.nl/economie/2065535/sp-wi … chten.html

Zou tijd worden dat er eens kritisch naar die mafia gekeken wordt.

Re: Dutch: Handelen BUMA onderzocht

raoul wrote:

http://www.nu.nl/economie/2065535/sp-wi … chten.html

Zou tijd worden dat er eens kritisch naar die mafia gekeken wordt.

yup, opdoeken die handel..

TB or not TB

Re: Dutch: Handelen BUMA onderzocht

ik vind het wel raar dat er geen goed toezicht op al die clubjes is... het gaat tenslotte wel om een flinke berg geld..

Re: Dutch: Handelen BUMA onderzocht

Ik vind het raar dat ze kennelijk beleggen met dat geld en zo even 30 mln kunnen verliezen zonder dat er een haan naar kraait.

5 (edited by raoul 2009-09-22 15:25:37)

Re: Dutch: Handelen BUMA onderzocht

Mr. Maximal wrote:

Ik vind het raar dat ze kennelijk beleggen met dat geld en zo even 30 mln kunnen verliezen zonder dat er een haan naar kraait.

Omdat het een ondoorzichtige prive organisatie is die monopolist is op dit gebied.

Lang leve Amsterdam Dance Event, braak! (Wordt georganiseerd door BUMA, voor de duidelijkheid)

Zie ook John Acquaviva:
"It's just right. It's not too intense, it's not too boring, it's not too crazy; it's just a bit of everything and unless you're here you won't know what you're missing." John Acquaviva / CA

Kortom, als je niet gaat mis je ook niets -> middelmaat overheerst :$

Re: Dutch: Handelen BUMA onderzocht

en dan de ironie dat je NIET beschermd bent tegen de Russische muziekmafia als je WEL aangesloten bent bij Buma, terwijl ze daar niets mogen doen met je muziek als je NIET bent aangesloten bij een auteursrechtenorganisatie en dan meestal keurig je muziek weer offline halen...

Re: Dutch: Handelen BUMA onderzocht

zo, en dat duurde lang.... blij dat ze eens gaan nadenken bij de overheid

en @ rude: niet alleen is het raar dat er geen toezicht is, ik vind het ook raar dat die clubjes een monopolie op dit gebied mogen hebben terwijl dat in de rest van nl niet is toegestaan (waardoor de post nu hopeloos verdeelt gaat worden....)

Re: Dutch: Handelen BUMA onderzocht

prive organisaties die een monopolie hebben is op alle gebieden verboden behalve hier?

Re: Dutch: Handelen BUMA onderzocht

BUMA had al een paar jaar geleden tientallen miljoenen verloren door verkeerd te beleggen. En natuurlijk weer opnieuw tijdens de krediet crisis. Echt leuk al die (semi)overheidsinstanties die speculeren met geld dat niet van hun is om het dan vervolgens te verliezen.

Re: Dutch: Handelen BUMA onderzocht

krijgen de artiesten ook meer uitgekeerd als ze winnen op de beurs? Wat is dit voor hobbybeursproject? Zo moeilijk is het toch niet om geld uit te keren aan artiesten en van diegenen die je niet kan vinden geef je het aan een goed doel (rfr)?

Re: Dutch: Handelen BUMA onderzocht

nee, winst gaat bij de liquide middelen natuurlijk!

Re: Dutch: Handelen BUMA onderzocht

Dat is vast niet echt zo. Moeten die knakkers echt aan niemand verantwoording afleggen?

Re: Dutch: Handelen BUMA onderzocht

Mr. Maximal wrote:

Dat is vast niet echt zo. Moeten die knakkers echt aan niemand verantwoording afleggen?

Van hun eigen website;
Buma/Stemra - Meest gestelde vragen
Buma/Stemra is geen overheidsinstantie, maar is door de overheid aangewezen als de enige instantie die zich bedrijfsmatig met het collectie beheer van ...

....Buma/Stemra staat onder toezicht van het College van Toezicht dat functioneert sinds 15 juli 2003.

Net zoiets als Bureau Krediet Registratie.
Kan het je ook moeilijk maken maar is geen overheidsorganisatie.

14

Re: Dutch: Handelen BUMA onderzocht

Ah in belgie is het net zo erg dan wel niet erger.
Lang leve Sabam.. De fuckers willen nog 350 euro van een feestje van ons wat
zeer grof is afgebroken. Sabam is niet open voor discussie hierover en stellen zich zo op
van ''niks mee te maken, geld of het gerecht'' nou laat ze me maar komen halen. de grens
is 4 meter van mn huis maar ik speel gewoon de hollander. Die 350 euro is trouwens veel te hoog berekend
voor een mini locatie waar 15 man binnen was voordat de stroom eraf ging.

Re: Dutch: Handelen BUMA onderzocht

Het Centraal Justitieel Incasso Bureau is ook een uitvoeringsinstantie aangewezen door de overheid net als Buma. Als men daar een boete van ontvangt vindt iedereen dat logisch. De auteurswet is nu eenmaal een wet. Overtreed je de wet dan moet je betalen. Natuurlijk staan deze instanties onder toezicht, van de overheid.
Trouwens onze eigen overheid belegt ook met ons (belasting)geld maar daar spreekt bijna niemand over, dat wordt als normaal ervaren en nu is er even een kredietcrisis. Dat er door de overheid geld verloren is, ach dat is jammer...volgende keer beter.
Het BKR is door banken opgericht en heeft niets met de overheid te maken.
Het valt me op dat iedereen altijd een grote mond heeft maar weinig verstand van zaken heeft. Typisch...

16 (edited by raoul 2009-09-25 09:02:19)

Re: Dutch: Handelen BUMA onderzocht

compono wrote:

Het Centraal Justitieel Incasso Bureau is ook een uitvoeringsinstantie aangewezen door de overheid net als Buma. Als men daar een boete van ontvangt vindt iedereen dat logisch. De auteurswet is nu eenmaal een wet. Overtreed je de wet dan moet je betalen. Natuurlijk staan deze instanties onder toezicht, van de overheid.
Trouwens onze eigen overheid belegt ook met ons (belasting)geld maar daar spreekt bijna niemand over, dat wordt als normaal ervaren en nu is er even een kredietcrisis. Dat er door de overheid geld verloren is, ach dat is jammer...volgende keer beter.
Het BKR is door banken opgericht en heeft niets met de overheid te maken.
Het valt me op dat iedereen altijd een grote mond heeft maar weinig verstand van zaken heeft. Typisch...

Maar het beleggen met het geld van artiesten is geen doestelling van BUMA. Het doel is het verdelen van de inkomsten uit rechten over aangesloten artiesten.
Dat ze daar een jaar of langer mee mogen gokken staat nergens in de wet.
Buma berekent al een percentage voor zichzelf door, waar is dat beleggen dan voor nodig? Om amsterdam dance event te organiseren? Dat zouden ze alleen moeten doen als er genoeg uit eigen inkomsten komt.

Overheid die beleggingen doet met ons geld, ja heel fijn, kijk maar naar bos die een paar banken koopt waar vervolgens nog steeds 2 tot 3 jaarsalarissen aan bonus wordt uitgekeerd, en die salarissen zijn al niet geheel balkenendenorm proef (niet dat ik die norm nou zo nodig vindt)

Re: Dutch: Handelen BUMA onderzocht

Totdat ik ze echt nodig heb, blijf ik verre van BUMA:
Voorlopig is Kneecap Publishing

Re: Dutch: Handelen BUMA onderzocht

compono wrote:

Het Centraal Justitieel Incasso Bureau is ook een uitvoeringsinstantie aangewezen door de overheid net als Buma. Als men daar een boete van ontvangt vindt iedereen dat logisch. De auteurswet is nu eenmaal een wet. Overtreed je de wet dan moet je betalen. Natuurlijk staan deze instanties onder toezicht, van de overheid.
Trouwens onze eigen overheid belegt ook met ons (belasting)geld maar daar spreekt bijna niemand over, dat wordt als normaal ervaren en nu is er even een kredietcrisis. Dat er door de overheid geld verloren is, ach dat is jammer...volgende keer beter.
Het BKR is door banken opgericht en heeft niets met de overheid te maken.
Het valt me op dat iedereen altijd een grote mond heeft maar weinig verstand van zaken heeft. Typisch...

Hoe je het ook draait of keert. BUMA zijn boeven en alle andere overheidsinstanties die beleggen met geld van de belastingbetaler ook.

Re: Dutch: Handelen BUMA onderzocht

Sorry hoor, maar het CJIB er om boetes te incasseren voor de overheid, dus dat is niet veel meer dan een bewakingsdienst of een schoonmaak bedrijf. De Buma mag dan ook door de overheid zijn aangewezen, maar er is toch wel een verschil. Het CJIB incasseert overheids geld, Buma incasseert mijn geld. Wat de overheid verkeerd doet met gemeenschapsgeld is zuur, wat de Buma verkeerd doet met mijn geld  is extra zuur.

Re: Dutch: Handelen BUMA onderzocht

toysz

21 (edited by baz 2009-09-25 11:08:07)

Re: Dutch: Handelen BUMA onderzocht

compono wrote:

Het Centraal Justitieel Incasso Bureau is ook een uitvoeringsinstantie aangewezen door de overheid net als Buma. Als men daar een boete van ontvangt vindt iedereen dat logisch. De auteurswet is nu eenmaal een wet. Overtreed je de wet dan moet je betalen. Natuurlijk staan deze instanties onder toezicht, van de overheid.
Trouwens onze eigen overheid belegt ook met ons (belasting)geld maar daar spreekt bijna niemand over, dat wordt als normaal ervaren en nu is er even een kredietcrisis. Dat er door de overheid geld verloren is, ach dat is jammer...volgende keer beter.
Het BKR is door banken opgericht en heeft niets met de overheid te maken.
Het valt me op dat iedereen altijd een grote mond heeft maar weinig verstand van zaken heeft. Typisch...

Opvallend is dat medewerkers van de BUMA de neiging hebben zich op forums te registreren om hun instantie te verdedigen....
De auteurswet is een wet maar nergens staat dat je je verplicht bij een instantie in moet schrijven, helaas wordt het door guerrilla instanties wel zo gebracht...

Re: Dutch: Handelen BUMA onderzocht

1 Als de overheid belasting geheven heeft, is het geld niet meer van jou, en heb je er dus ook niets over te zeggen.
2 Het geld dat BUMA int, is van de artiesten. BUMA heeft het alleen tijdelijk in bewaring tot ze uitgezocht hebben wat wie toekomt, toch? Wat geeft ze dan het recht geld te beleggen? Waar gaat het heen als ze winst maken? En waarom moeten artiesten het verlies t.g.v. deze hobby financieren?

Re: Dutch: Handelen BUMA onderzocht

Het feit dat BUMA medewerkers (?) tijd hebben om fora af te truinen op zoek naar onwelgevallige meningen laat mooi zien waar het geld naartoe gaat.

24

Re: Dutch: Handelen BUMA onderzocht

Doe mij zo'n baan: beetje forumen en betaald worden smile

Re: Dutch: Handelen BUMA onderzocht

http://www.marcoraaphorst.nl/2009/04/07 … plichting/

BUMA gaat je laten betalen voor YouTube embedding!!!

Bedrijfsmatig en niet-bedrijfsmatig 30 embedded files

TB or not TB

Posts: 1 to 25 of 132

Pages 1 2 3 6 Next

You must login or register to post a reply

Robots for Robots → Random media → Dutch: Handelen BUMA onderzocht