26 (edited by raoul 2009-10-19 11:00:52)

Re: Kraakverbod (mostly Dutch)

dit is net als een burka verbod totaal overbodige regelgeving:
als er overlast is zijn er al genoeg mogelijkheden om het aan de pakken.

hoe hou je je ambtenarij bezig: elke keer nieuwe overbodige regels en wetten bedenken, ook al zijn ze in de praktijk niet uitvoerbaar/ongewenst/overbodig

over de idealen van krakers wil ik het niet hebben: ik ben krakers tegengekomen die burocratischer zijn dan welke overheidsinstantie dan ook. laten we nog een keer vergaderen over wel bier politiek correct is...

edit: wat een kutplaat die castro boy, ik heb de originele panamarecords ultralimited pressing nog te koop...

27

Re: Kraakverbod (mostly Dutch)

raoul wrote:

edit: wat een kutplaat die castro boy, ik heb de originele panamarecords ultralimited pressing nog te koop...

Die heb ik zelf ook nog, had ik bijna in de verkoop gedaan van de week, maar toch maar niet omdat de instrumentale toch best lekker is...

Klote van Noize overigens: 1 van die initiatieven die helaas het slachtoffer wordt van het Christelijk-politiek-correcte klimaat wat NL de laatste paar jaar regeert....

Re: Kraakverbod (mostly Dutch)

baz wrote:
il disco wrote:

kopen?? kheb de allereerste persing waar er maar 25 van zijn.

Snel je platen aan het verkopen voor je straks ook je pand uit moet? wink

nee verkoop em snel anders plak ik em voor dat gat in men raam.

..................................

Re: Kraakverbod (mostly Dutch)

raoul wrote:

over de idealen van krakers wil ik het niet hebben: ik ben krakers tegengekomen die burocratischer zijn dan welke overheidsinstantie dan ook. laten we nog een keer vergaderen over wel bier politiek correct is...

Pfff, da's toch duidelijk! Browerij Het Ei uit Amsterdam. Is lokaal geproduceert, heeft een Eko keurmerk en hun "Columbus" is 9%. Wat wil je nog meer?

(hebben ze bij die eko supermarkt in die kelder in het centrum, naast de tram tunnel, gewoon de hippies negeren, de bier afdeling is goed)

Re: Kraakverbod (mostly Dutch)

Ik ken wel meer bier zonder Eko keurmerk wat wel Eko is en veel spannender. En alcoholpercentage zegt natuurlijk niets..

Re: Kraakverbod (mostly Dutch)

sux

fuck krakers, maar kraken is groter dan kraakpanden alleen, zonder kraken geen anti-kraak dus straks weer lekker onmogelijk om een plekje te vinden in grote- studenten steden terwijl er van alles staat te rotten. weer 30 jaar naar achter gegooid door de law&order back 2 50's lobby, gvddekanker

Re: Kraakverbod (mostly Dutch)

creme org wrote:

kraken is groter dan kraakpanden alleen, zonder kraken geen anti-kraak dus straks weer lekker onmogelijk om een plekje te vinden in grote- studenten steden terwijl er van alles staat te rotten. weer 30 jaar naar achter gegooid

ben zelf al meer dan een jaar op zoek naar (anti-) kraak in maastricht, wachtlijsten van hier tot keulen en rijke duitse studenten die alle 'mooie' gewone studio's en kamers in en rond t centrum bewonen.

maak t nog maar wat moeilijker om aan woonruimte te komen... zal lekker op gaan schieten zo..

Re: Kraakverbod (mostly Dutch)

Ik behoud graag mijn gekraakte huisje in Rotterdam nog even sad
Zoals Locke (volgens mij) ons al veel eerder heeft geleerd: Niets mis met priv

34 (edited by silver 2009-10-22 11:05:34)

Re: Kraakverbod (mostly Dutch)

Dus wat ik hier hoor is dat huiseigenaren per se een verantwoordelijkheid hebben? Ik heb ook geen geld om in de Amsterdamse binnenstad te wonen, maar kennelijk zien sommigen dat als hun "recht". Same goes als je daar "creatieve projecten" wilt hosten. Dat kun je niet zomaar als je recht gaan zien; anderen die niet zomaar ergens na 1 jaar leegstand de deur intrappen moeten ook gewoon elders hun heil zoeken..

Ongelijkheid heet dat, in voordeel van een minority. Klopt niet.

En wat kuczera verder zegt over krakers en hun komaf - dat zijn helemaal geen zwervers. Behalve die gore buitenlandse krakers misschien, maar die kunnen ze wat mij betreft beter point blank afschieten. Of more realistically, gewoon met een boterham naar huis sturen.

Don't get me wrong, speculatie en leegstand van mooie panden is een slechte zaak maar kraken is niet het antwoord. Daar zou gemeente/overheidshalve wat aan gedaan moeten worden in de vorm van strengere bestemmingsplannen en regels over wat je wel en niet met je pand/grond mag.

hoi!

Re: Kraakverbod (mostly Dutch)

ja zoals verplichte executie verkoop als een pand na 6maand niet verkocht is en er een nieuwe eigenaar/bewoner inzit.

Dan spoor je speculanten wel aan om gewoon snel een pand door te verkopen. Zo moeilijk is het toch allemaal niet?
Ik gun iedereen gratis wonen BTW....of antikraak, of whatwever, maar die reden van speculatie voorkomen kan je ook anders voorkomen, lijkt me..reeds

Zowiezo alle grondprijzen afschaffen natuurlijk want het land is van niemand.

Re: Kraakverbod (mostly Dutch)

silver wrote:

Ik heb ook geen geld om in de Amsterdamse binnenstad te wonen, maar kennelijk zien sommigen dat als hun "recht". Same goes als je daar "creatieve projecten" wilt hosten. Dat kun je niet zomaar als je recht gaan zien; anderen die niet zomaar ergens na 1 jaar leegstand de deur intrappen moeten ook gewoon elders hun heil zoeken..

Ongelijkheid heet dat, in voordeel van een minority. Klopt niet.

Beetje rare redernering. Als men (volledig legaal) een pand kraakte en daar dan met veel moeite en werk een event in neerzette dan had men een event, en het is IDD een minderheid die dat doet en dus een minderheid die een event heeft dan. Het is ook een minderheid die tracks opneemd en uitgeeft, is dat dan ook oneerlijk?

De wet was IDD gebazeerd op het idee dat iedereen een recht heeft om ergens te wonen en dat dat recht zwaarder woog dan het recht van anderen om een pand leeg te laten staan, vind ik niet zo heel raar. Als de binnenstad van Amsterdam zo ongelofelijk gaaf is, waarom stonden die dingen dan leeg?

Onderscheid maken tussen Nederlanders en buitenlanders kan niet; iedereen is gelijk voor de wet (da's nou eens echt een RECHT, met grondwet en zo), en doodstraf hadden we nou net ofgeschaft.

37 (edited by raoul 2009-10-22 12:58:41)

Re: Kraakverbod (mostly Dutch)

Zachary Bosch wrote:

Onderscheid maken tussen Nederlanders en buitenlanders kan niet; iedereen is gelijk voor de wet (da's nou eens echt een RECHT, met grondwet en zo)

helaas is dat niet waar, kijk maar eens hier:
http://www.ind.nl/NL/inbedrijf/overdeind/uitvoering/

alleen al het feit dat er een vreemdelingenbeleid is geeft al aan dat er kennelijk vreemdelingen zijn.
vroeger heette de ind vreemdelingendienst, ik weet niet of ik immigratie en naturalisatiedienst een mooiere naam vindt.

silver wrote:

Ongelijkheid heet dat, ind voordeel van een minority. Klopt niet.

maar over kraken, ja dat mag inderdaad. dat niet iedereen dat doet moet je lekker zelf weten:

Re: Kraakverbod (mostly Dutch)

Right, maar ik zou zeggen dat mensen die illegaal in nederland verblijven een onfahankelijk vraagstuk zijn van kraken, en dat dat is waar de grondwet over gaat hier. Hoe groot is de overlap tussen die mensen en krakers?

Re: Kraakverbod (mostly Dutch)

silver wrote:

Don't get me wrong, speculatie en leegstand van mooie panden is een slechte zaak maar kraken is niet het antwoord. Daar zou gemeente/overheidshalve wat aan gedaan moeten worden in de vorm van strengere bestemmingsplannen en regels over wat je wel en niet met je pand/grond mag.

Hebben jullie dan geen leegstandsheffing of zo? Als je in Belgi

Honey, in the morning the bees are singing and the birds are stinging in an open head surgery.

Re: Kraakverbod (mostly Dutch)

silver wrote:

Dus wat ik hier hoor is dat huiseigenaren per se een verantwoordelijkheid hebben? Ik heb ook geen geld om in de Amsterdamse binnenstad te wonen, maar kennelijk zien sommigen dat als hun "recht". Same goes als je daar "creatieve projecten" wilt hosten. Dat kun je niet zomaar als je recht gaan zien; anderen die niet zomaar ergens na 1 jaar leegstand de deur intrappen moeten ook gewoon elders hun heil zoeken..

Ik zie er geen recht in om gratis en huis in amsterdam te krijgen, maar ik vind het gewoon niet menselijk en huisje zo even leeg te laten staan. De eenige twee reden om en huisje leeg te laten staan zijn:
a) speculatie
b) geen geld vor renovatie (en andere "administratief" reden)

a - is gewoon geld maken op en manier die voor de stad absoluut geen voordelen bringt, en b) bringt alleen en ghettolook die er vaak geen moie indruk makt voor het stadsbeld.
Kraken geeft jongeren en mogelijkheid resourcen te gebruiken die anders gewoon uit vaak adminstratieve reden ongebruikt blijven, EN geeft daarbij nog de voordeel instituties en creatieve plekken op te richten zonder al dit bureaucratisch gezeik.
En mr bosch heeft gelijk dat het ook niet altijd so super makelijk is voor krakers om alles te bewonen, vak moeten renovaties voor die de eigenaar geen geld meer wilde instoppen zelf uitgevoerd worden, enn je hebt steds nog altijd het problem dat je er op gegeven moment uit moet.

silver wrote:

En wat kuczera verder zegt over krakers en hun komaf - dat zijn helemaal geen zwervers. Behalve die gore buitenlandse krakers misschien, maar die kunnen ze wat mij betreft beter point blank afschieten. Of more realistically, gewoon met een boterham naar huis sturen.

oh damn it, misschien tijd voor kogelvrije vest - wordt toch steds gevarlijker voor en sinds 2 jaar in nederland woonende allochton roll .
Nou dat is het waar ik het over had in mijn voorige post, ok, als ze echt hier illegal woonen dan wordt het zowiezo en andere thema...maar zeg, vindt je het dan echt beter die mensen op straat te hebben? mij is het lievfer die zijn ergens in en half afgeknapte flat wooning ( in het geval dat ze geen booterham meer over hebben).

41 (edited by silver 2009-10-22 15:52:07)

Re: Kraakverbod (mostly Dutch)

Zachary Bosch wrote:

. Als men (volledig legaal) een pand kraakte en daar dan met veel moeite en werk een event in neerzette dan had men een event, en het is IDD een minderheid die dat doet en dus een minderheid die een event heeft dan. Het is ook een minderheid die tracks opneemd en uitgeeft, is dat dan ook oneerlijk?

Zoals je uit m'n post kunt opmaken ben ik het pertinent oneens met het feit dat kraken legaal is/was (m.u.v de beginperiode, die situatie ken ik niet); daarom vergelijk ik het dus ook niet met iets als een zak aardappelen kopen of, iets verder gezocht, een track uitgeven. Ik begrijp dat dat eventueel verwarrend is, maar ik redeneer wat dat betreft dus in de zin van goed versus fout, ofwel: iets wat niemand hoort te doen en niemand het recht moet hebben om te doen.

De wet was IDD gebazeerd op het idee dat iedereen een recht heeft om ergens te wonen en dat dat recht zwaarder woog dan het recht van anderen om een pand leeg te laten staan, vind ik niet zo heel raar. Als de binnenstad van Amsterdam zo ongelofelijk gaaf is, waarom stonden die dingen dan leeg?

Omdat zowel lokale als landelijke wetgeving verschrikkelijk faalt wanneer het om het bestrijden van speculanten gaat. Er is meer vraag dan aanbod in Amsterdam. Misschien dat er genoeg duurs te huren is, maar dat heeft ook alleen maar te maken met schaarste en inderdaad, ongebruikte ruimte door toedoen van onnodige leegstand.

Zoals je merkt ben ik er helemaal geen voorstander van om eigenaren van vastgoed te laten doen wat ze maar willen met hun eigendom, in tegendeel, zeker in binnensteden mag daar flink paal en perk aangesteld worden. Maar dan via financiele maatregelen en b.v gedwongen verkoop, niet door het maar toe te staan dat iemand er na 1 jaar in trekt. Dat raakt kant nog wal, het is een verouderde wet uit een andere tijd.

Onderscheid maken tussen Nederlanders en buitenlanders kan niet; iedereen is gelijk voor de wet (da's nou eens echt een RECHT, met grondwet en zo), en doodstraf hadden we nou net ofgeschaft.

Lijkt me hier belangrijk om het onderscheid te maken tussen frustratie en een realistische wens. Als ik zeg dat ze die stinkende kraak-wherever-vandaan-Europeanen(e.d) eruit moeten trappen dan wil dat niet zeggen dat dat ook realistisch is smile

Al is er wel wat grond voor zodra ze de wet overtreden, zoals eerder gepost.

hoi!

Re: Kraakverbod (mostly Dutch)

score100 wrote:

Ik zie er geen recht in om gratis en huis in amsterdam te krijgen, maar ik vind het gewoon niet menselijk en huisje zo even leeg te laten staan. De eenige twee reden om en huisje leeg te laten staan zijn:
a) speculatie
b) geen geld vor renovatie (en andere "administratief" reden)

a - is gewoon geld maken op en manier die voor de stad absoluut geen voordelen bringt, en b) bringt alleen en ghettolook die er vaak geen moie indruk makt voor het stadsbeld.

Hier heb ik hierboven al antwoord op gegeven. Ik ben ook absoluut tegen leegstand en verpaupering. Dus zijn we 't over eens.

Kraken geeft jongeren en mogelijkheid resourcen te gebruiken die anders gewoon uit vaak adminstratieve reden ongebruikt blijven, EN geeft daarbij nog de voordeel instituties en creatieve plekken op te richten zonder al dit bureaucratisch gezeik.

Ook mee eens. Het weegt alleen net niet zwaar genoeg voor me.

En mr bosch heeft gelijk dat het ook niet altijd so super makelijk is voor krakers om alles te bewonen, vak moeten renovaties voor die de eigenaar geen geld meer wilde instoppen zelf uitgevoerd worden, enn je hebt steds nog altijd het problem dat je er op gegeven moment uit moet.

Tja eh, that's the game he smile Dat het niet makkelijk is heeft ook een reden natuurlijk.

oh damn it, misschien tijd voor kogelvrije vest - wordt toch steds gevarlijker voor en sinds 2 jaar in nederland woonende allochton roll .

Stel je niet zo aan. Je weet precies wie en wat ik bedoel. Ik ben trouwens ook stiekem geen Nederlander, if that helps.

Nou dat is het waar ik het over had in mijn voorige post, ok, als ze echt hier illegal woonen dan wordt het zowiezo en andere thema...maar zeg, vindt je het dan echt beter die mensen op straat te hebben? mij is het lievfer die zijn ergens in en half afgeknapte flat wooning ( in het geval dat ze geen booterham meer over hebben).

Ik had om te beginnen niet het idee dat het alternatief op straat wonen zou zijn? Het is sowieso linksom of rechtsom een probleem die gasten. Dat moet de beslissing over een kraakwet eigenlijk niet in de weg staan.


Om nog even af te sluiten - of het nou wel of niet mag, ik heb er eigenlijk geen last van. Maar ik ben het er niet per se mee eens, dus in een topic met overwegend positieve geluiden voel ik dan wel de behoefte om ook een keer de andere opties op tafel te gooien.

hoi!

Re: Kraakverbod (mostly Dutch)

il disco wrote:
baz wrote:
il disco wrote:

kopen?? kheb de allereerste persing waar er maar 25 van zijn.

Snel je platen aan het verkopen voor je straks ook je pand uit moet? wink

nee verkoop em snel anders plak ik em voor dat gat in men raam.

ik ben eens en heele platentas inclusief platen en sennheiser hd's uit en kraakpand kwijt geraakt. was en van de vriendlijke kraakers die in en andere appartement van het zelfde geobouw woonde. hmm

Re: Kraakverbod (mostly Dutch)

il disco wrote:
baz wrote:
silver wrote:

grijzer gedraaid dan die castro boy plaat

maar ook die blijft tof

kopen?? kheb de allereerste persing waar er maar 25 van zijn.

nee zijn ergewoon maar 500

45 (edited by silver 2009-10-24 12:59:12)

Re: Kraakverbod (mostly Dutch)

Bij het protest zullen volgens de organisatie mensen vanuit 'alle hoeken' van de kraakbeweging aanwezig zijn. "Van hippies tot militantere leden", zegt een woordvoeder van de organisatie."Ik hoop dat het protest zonder al te veel incidenten zal verlopen."

Wat zijn dat in vredesnaam voor lui als ze zulke uitspraken doen? Niet gek dat je dan weinig bijval krijgt van "normale" mensen.

"militantere leden" - echt get a f*cking life..

hoi!

46 (edited by Zachary Bosch 2009-10-24 13:22:01)

Re: Kraakverbod (mostly Dutch)

Actually, I think there is quite lot of sympathy from "normal" people. Sounds to me like this spokesperson was scared of looking like (s)he'd be responsible if things would go wrong. Not the smartest thing to say, but you can't pretend that's universal. If you meet somebody in a bar claiming to represent all Germans and explaining he likes to paint bunnies pink for his sexual gratification you wouldn't assume all Germans were that loony either.

Unless, of course, you were looking for justification for your dislike of Germans.

[edit] whoops, just noticed that quote refered to another protest.

47 (edited by silver 2009-10-24 13:36:46)

Re: Kraakverbod (mostly Dutch)

This spokesperson seems to know exactly what's up. What he said there pushes the whole squatting community 1 step closer to football hooliganism. I've seen these protests and extractions before in Utrecht and 1 extraction in Amsterdam up close (from a nearby office building) and these idiots went on to completely ruin the building with dangerous barricades, damaged local business (Damrak) because the street had to be blocked off (I couldn't go out for a fucking sandwich) and on top of that splattered paint all over the place. And that wasn't an incident, I've seen situations like that in Utrecht before too (just not from that close).

I really couldn't have less sympathy for these people. Fuck off, get a job, earn money and participate in the real world.

hoi!

Re: Kraakverbod (mostly Dutch)

silver wrote:

I really couldn't have less sympathy for these people. Fuck off, get a job, earn money and participate in the real world.

So, based on your logic I take it I could also base conclusions about office-workers in general on seeing your posts here? Just curious.

49 (edited by silver 2009-10-24 13:50:13)

Re: Kraakverbod (mostly Dutch)

I'm not really a conventional office worker but more importantly, I didn't harm local business, endanger law enforcement officers nor splattered paint around the whole place. That's the only conclusion there is to be drawn out what I've posted. And a fair bit of justified hatred just because of that.

But instead of this semi-flamewar you could make an effort to bring some actual arguments to the table as to why this law shouldn't have been abolished. I tried, but I've seen no matching reply. But I guess that's the problem with the squatting community and afficionados, there are no arguments left today other than "we hate the establishment".

hoi!

Re: Kraakverbod (mostly Dutch)

silver wrote:

I really couldn't have less sympathy for these people. Fuck off, get a job, earn money and participate in the real world.

So you are one of those people that think squatters have got no jobs at all. Sad.