Topic: pakketten verzenden vanuit NL: iemand goedkopere alternatieven?

Aangezien de TNT/PostNL zo schandalig duur is voor het versturen van een plaatje naar het buitenland (en binnen NL) haken regelmatig vinyl kopers af. Ik vroeg me dus af of iemand goedkopere alternatieven weet om mee te verzenden?

thanks!

TB or not TB

Re: pakketten verzenden vanuit NL: iemand goedkopere alternatieven?

ook al tijden op zoek naar een alternatief... die zijn er wel(GLS,UPS) maar hebben geen kantoren
ik kan evt nog net over de grens gaan versturen (hermes bv in Duitsland) maar nu de benzine ook sky high is, gaat dat helaas ook niet door. balen zeg 18 euri's bijna naar de US (tot 2 kg dan wel) is pure diefstal.

Vlam Aan

Re: pakketten verzenden vanuit NL: iemand goedkopere alternatieven?

ja die 0 tot 2 kg maakt het verschil.. met een tarief tot 500 gram zou dat probleem weg zijn maar dat was nou net afgeschaft.
Kreeg GLS & DPD ook als tip maar zijn zo ver ik kon zien alleen goedkoper bij zwaardere pakketten. Ik weet dat sommige NL handelaren vanuit Duitsland posten maar dat is voor mij helemaal geen optie ivm afstand en frequentie.

het zou allemaal goedkoper worden dankzij de vrije marktwerking en EU maar worden collectief genaaid instead..

TB or not TB

Re: pakketten verzenden vanuit NL: iemand goedkopere alternatieven?

zelfde shit als in België dus  roll

"A Real Music Hater"

Re: pakketten verzenden vanuit NL: iemand goedkopere alternatieven?

yup..

kreeg laatst een boze mail van een Griek toen ik de verzendkosten mailde.. net maar even gekeken wat het daar kost en kan me er iets voorstellen toen ik die prijzen zag, trouwens ook dat ze failliet zijn wink

200 gr: Greece = 1,65 €, Europe 1 [most countries] = 2,80 €,    Europe 2 + rest of the word = 3 €   
350 gr: Greece = 1,95 €, Europe 1 [most countries] = 3,80 €,    Europe 2 + rest of the word = 4,20 €   
500 gr: Greece = 2,30 €    Europe 1 [most countries] = 4,80 €    Europe 2 + rest of the word = 5,50 €   
750 gr: Greece = 2,85 €, Europe 1 [most countries] = 5,90 €,    Europe 2 + rest of the word = 7,50 €   
1 kg: Greece = 3,35 €,    Europe 1 [most countries] = 7,20 €, Europe 2 + rest of the word = 10,00 €   
1,5 kg: Greece = 3,90 €, Europe 1 [most countries] = 9,30 €    Europe 2 + rest of the word = 15,00 €   
2 kg: Greece = 4,45 €    Europe 1 [most countries] = 11,50 €    Europe 2 + rest of the word    20,00 €   

registered to Greece = + 1,75 €   
registered to Europe+rest of the world = + 2,35 €

Ray Van Mechelen wrote:

zelfde shit als in België dus  roll

TB or not TB

Re: pakketten verzenden vanuit NL: iemand goedkopere alternatieven?

vroeger had je die andere tarieven dus ook een jaar of 10 (?) terug zijn ze naar 3 gewichtsgroepen,  10kg en 30kg. Dat is binnenlands dan buitenland zijn er ook een aantal gewichtklasses vervallen.
een paar tussen groepen zoals idd 500gr of tot 1 kg zou al veel schelen, maar dan verdienen ze niets meer. (in hun ogen)

TNT zal het aan hun reet roesten of je spullen erin verzend die minder waard is dan de shipping.

Kan je die platen niet opvouwen dan en in een envelop versturuh

7 (edited by Ray Van Mechelen 2012-02-17 09:41:08)

Re: pakketten verzenden vanuit NL: iemand goedkopere alternatieven?

Wij betalen in België 12,45 EUR vanaf het boven de 350 gram is, wat betekent dat je dus voor één plaatje 12,45 euro betaalt, diefstal van de zuiverste soort. GLS is ook geen optie want die zijn slechts interessant vanaf je een groot aantal wil versturen. Vorige week stuurde ik 5 platen naar Finland en ik betaalde hiervoor de mooie som van 25 euro, waar ze het blijven halen, het is bewonderenswaardig. En blijkbaar is Nederland in hetzelfde bedje ziek.
Een troost: elke keer ik naar de post ga wrijf ik het er nog eens in door als een oud viswijf te zeggen "pffff, de Belgische post is toch duur hoor". Ik weet dat de beambten er niks kunnen aan doen maar dat is net het leuke want dan krijg je die beschaamde blikken die plots heel begaan met hun job naar hun computerscherm beginnen te turen.

"A Real Music Hater"

Re: pakketten verzenden vanuit NL: iemand goedkopere alternatieven?

Ray Van Mechelen wrote:

Ik weet dat de beambten er niks kunnen aan doen maar dat is net het leuke want dan krijg je die beschaamde blikken die plots heel begaan met hun job naar hun computerscherm beginnen te turen.

Mss. keken ze wel naar dit RFR-topic... wink

E-Activity 004 out now: https://clone.nl/item29652.html

E-Activism

Re: pakketten verzenden vanuit NL: iemand goedkopere alternatieven?

pakketje gekregen uit frankrijk, 3,40 euri betaald en binnen 3 dagen in huis.. ik was sprakeloos
het kan dus nog.

Vlam Aan

Re: pakketten verzenden vanuit NL: iemand goedkopere alternatieven?

8 euri voor een singeltje van belgie naar nederland.. the end is near  lol

maar ja tegen wie praat ik hier eigenlijk?

Vlam Aan

Re: pakketten verzenden vanuit NL: iemand goedkopere alternatieven?

kuczera wrote:

8 euri voor een singeltje van belgie naar nederland.. the end is near  lol

maar ja tegen wie praat ik hier eigenlijk?

Pieterke Post    smile

TB or not TB